Monday, August 11, 2008

Australia and Malaysia bergabung tenaga (PLAN)

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Mustapa Mohamed berkata Malaysia dan Australia bakal menjalin kerjasama bagi membangunkan industri ternakan kambing apabila perjanjian mengenainya ditandatangani oleh kedua-dua negara pada akhir minggu ini.

Menurut beliau lagi perjanjian itu akan meliputi kesemua aspek dalam program pembangunan industri ternakan kambing, termasuk sokongan teknikal dan penyelidikan serta pembangunan, dalam pada masa yang sama juga beliau turut berkata Prospek untuk kemajuan dalam sektor ternakan adalah besar, khususnya dalam bidang ternakan kambing jadi mengapa kita mahu melepaskan peluang sebegini yang membawa keuntungan bukan sahaj kepad rakyat tetapi kepada negara.

pada masa yang sama Datuk Mustapa Mohamed kita sangat berminat untuk membangunkan industri kambing di negara ini dengan sokongan dari Australia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang maju dari segi penyelidikan yang berkaitan dengan kambing.

sebagai sebuah negara yang sesuai untuk menternak kambing maka ini membuka peluang kepada kita untuk mengaut keuntungan sebab kambing adalah pelbagai kegunaan seperti susu kambing, sup tulang kambing, bulu kambing, juga tidak lupa daging kambing.

tindakan kerajaan melaksanakan kerjasama dengan Australia merupakan seautu yang bijak lagi excellent kerana bukan sahaja memikirkan tentang keuntungan masa hadapan tetapi juga dapat mengeratkan lagi silaturahim sesama negara.
SELAMATTTT.........

4 comments:

yokohamarinos said...

kerjasama mcmnilah kita perlukan... yg membawa keuntungan kepada negara dan rakyatnye... bertmbah r lg peluang bg rakyat negara kita hendak berkembang...
kita patut ambil teknologi canggih luar, bkn ambil pengaruh luar yg burukk...

sname said...

tu la keja ko..
aku dah pesan kan?
blog ni kasi mantap skit..

FaRaH said...

bella--bella x ada mende lain ker.....tido bella..mandi bella,,makan pun belllllllla

wegreentheearth said...

akademik2.....