Sunday, July 20, 2008

PAFA menarik nafas lega

dalam akhbar sinar harian keluaran Jumaat bersamaan 18 julai 2008 saya tertarik untuk mengomen sebuah artikel yang bertajuk kerajaan Perak sedia bantu PAFA atau Persatuan Bola Sepak Perak.

menurut Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin kerajaan negeri bersedia menangani masalah kewangan PAFA jika jumlah hutang badan sukan negeri itu mampu ditanggung oleh pihaknya, namun katanya sehingga sekarang PAFA belum meminta bantuan kewangan atau menyerahkan laporan kewangan seperti di minta oleh kerajaan negeri.

PAFA yang dikatakan sedang mengalami sedikit masalah kewangan sehingga gagal membayar gaji pemain-pemainnya sejak tiga bulan lepas, namun para pemain boleh menarik nafas lega apabila kesudian kerajaan negeri membantu dengan menyalurkan atau menyelesaikan masalah kewangan mereka.

kesudian kerajaan negeri ini membuktikkan bahawa kerajaan negeri selama ini komited dalam membantu atau memperkembangan industri sukan bola sepak negeri Perak khususnya dan negera Malaysia amnya. SELAMATTTTTT

1 comment:

aiShaH said...

Bagaimana isu bayaran gaji ni boleh timbul.. musykil