Tuesday, July 29, 2008

olimpik impian setiaap atlit

untuk melayakkan diri atau bertanding dalam sukan olimpik adalah impian bagi setiap atlit di seluruh dunia. Namun tidak semua atlit bernasib baik untuk melayakkan diri ke sukan tersebut, mereka perlu melepasi sesuatu tahap atau masa yang telah di tetapkan.

bagi atlit Malaysia bagi acara lopat bergalah, Roslinda Samsu kelayakan untuk bertanding di sukan olimpik merupakan satu peluang yang sangat berharga dalam hidupnya kerana dapat beraksi dalam acara sukan yang terbesar di dunia.

Roslinda berkata ''Saya akui prestasi saya pada tahun ini setara sahaja, tetapi di Beijing nanti mungkin prestasi saya akan kembali meningkat,'' katanya pada Majlis Meraikan Atlet Olahraga ke Olimpik di Majlis Sukan Negara (MSN) Bukit Jalil.

Roslinda dan dan atlit-atlit negara yang lain yang telah melayakkkan diri mereka beranding di sukan olimpik bukan sahaja membawa harapan rakyat Malaysia untuk melihat mereka membawa pulang emas dalam acara masing-masing, tetapi yang lebih penting ialah mereka membawa nama baik Malaysia di peringkat angtarabangsa.

saya mendoakan atlit-atlit Malaysia yang bertanding di sukan olimpik nanti akan berjaya dalam acara sukan masing-masing dan saya berharap juga mereka tidaklah membuat sesuatu perkara yang kurang sedap di dengar semasa berada di Beijing nanti hinggakan boleh menjatuhkan martabat nama baik Malaysia di peringkat angtarabangsa.

ingatlah setinggi mana piala di julang tinggi lagi martabat di junjung.

SELAMATTTTT.......

4 comments:

saYa said...

Hallo..guten tag..good luck buat kontinjen malaysia ke olimpik beijing....BUKTIKAN MALAYSIA BOLEH!!!!Nice artikel and keep up ur good writing...bye

yokohamarinos said...

bkn impian atlit je... tp impian peminat sokan jg nak pg sana.... semua taraf dunia... kebanggaan asia... apa lg...? anjurkan r lawatan ke beijing.... hehe

sname said...

boxer sengal

aQu daN SesuAtu said...

sengal2 pn ada tangan.
huahuahua....