Saturday, July 19, 2008

Manusia oh manusia

Manusia pada masa kini manusia sanggup melakukan apa sahaja untuk mecari nafkah dalam menyara kaluarga mereka tidak kira sama ada nafkah tersebut melalui sumber yang halal ataupun sebaliknya dan ada nataranya menjalankan perniagaan yang halal dan pada masa yang sama melakukan perniagaan haram seperti dalam berita harian keluaran 19 Julai 2008 / 16 Rejab 1429 yang mempamerkan tajuk "suami isteri, rakanedar dadah ditahan" yang mengisahkan suami isteri yang menjalankan perniagaan menjual ikan menggunakkan rumah sewa mereka sebagai pusat menyimpan dadah.

Hasil pemeriksaan polis dalam rumah mereka polis merampas 1,360 pil eramin 5, 119.3 gram ketamin, 288 pil ekstasi dan 2.75 gram syabu yang kesemuanya berjumlah RM 30,000. ini merupakan salah satu contoh masyarakat yang sanggup melakukan apa sahaja untuk mengaut keuntungan tidak kira cara yang halal ataupun yang haram.

namun sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua, sebisa-bisa ular kuat lagi buaya menggigit, dan sudah menjadi lumrah alam yang baik di balas dengan yang baik dan yang buruk akan di balas dengan yang buruk dan begitulah nasib suami isteri dan rekanedarnya apabila kegiatan mereka berjaya di hidu oleh pihak polis dan Kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 39 (B) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori.

jadi kita di lahirkan sebagai manusia atau hamba ALLAH maka jadilah manusia dengan membuat kebaikan di muka bumi ini dengan sebanyak-banyaknya kerana ingatlah apa yang kita buat itulah yang akan kita akan dapat semula, jika kita berbuat baik kalau bukan sekarang kita dapat maka mungkin anak cucu kita yang akan dapat balasannya dan begitulah sebaliknya kalau kita berbuat jahat kalau bukan kita yang dapat balasannya mungkin anak cucu kita yang dapat balsannya dan ingatlah ALLAH itu maha adil lagi bijaksana. SELAMATTTTTTTTT

1 comment:

aiShaH said...

Betul kata pepatah 'sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua' so sebelum melakukan sesuatu fikirkanla akibatnya dahulu