Saturday, July 19, 2008

Titus membawa cabaran Malaysia

Titus James atau Titus merupakan seorang anak muda Malaysia yang berbakat besar dalam sukan bola sepak dan ini terbukti apabila beliau berjaya memecahkan kepompong dalam industri sukan tanah air apabila berjaya bermain bola sepak untuk kelab di eropah iaitu berpengkalan di Perancis dengan menyertai kelab Divisyen Tiga, Villenoy FC. ini merupakan petanda yang baik dalam industri sukan bola sepak tanah air kita.

kesudian titus dalam menyertai skuad kebangsaan bawah 23 tahun untuk menentang pasukan chelsea dalam Jelajah Asia Chelsea-Malaysia 2008 di bawah pimpinan Jurulatih skuad bola sepak kebangsaan, B. Sathianathan membuka ruang untuk pasukan kebangsaan memperbaiki atau meningkatkan lagi pencapaian pasukan dengan mempelajari sesuatu daripada anak muda ini yang telah terdedah dengan pengalaman bermain di eropah.

dalam pada masa yang sama jurulatih skuad bawah 23 tahun kebangsaan B.Sathianathan berkata Saya memang sentiasa menginginkan pemain itu "Titus James" berada dalam skuad saya sejak saya membimbing skuad Bawah 23. Namun dia lebih memberi komitmen untuk menghadiri ujian bersama beberapa kelab dari Perancis.

dengan kebolehan dan pengalaman bermain di eropah yang mana menjadi idaman setiap pemain untuk bermain di sana boleh di gunakan oleh titus untuk menentang pasukan chelsea dan sekaligus dapat memperbaiki nama Malaysia dalam industri sukan bola sepak di mata dunia.

di harap dengan kehadiran Titus James dalam pasukan bola sepak kebangsaan bawah 23 tahun yang bakal berdepang dengan pasukan chelsea dapat memberi suntikan semangat baru kepada para pemain agar dapat mempertingkatkan prestasi permainan mereka dengan mengambil contoh Titus James. SELAMATTTTTTTTT

1 comment:

aiShaH said...

Bagus jika selalu mendapat latihan/pendedahan di luar.. tapi apstikan berlatih bersungguh2 bukan sebaliknya